Dit is waarom jij ook Mindful Walk wilt doen

Dit is waarom jij ook Mindful Walk wilt doen

Op eigen tempo wandelen in de mooie natuur, terwijl je de vele voordelen van mindfulness en een juiste ademhaling ervaart. Dag druk en stress, hallo hier en nu!

Mindful Walk® is de perfecte ontsnapping aan de hectiek van alledag. Met Mindful Walk leer je volop aanwezig te zijn in het moment en hoe je er echt bewust van kunt genieten. Zet je zintuigen en een juiste (neus)ademhaling in om optimaal te profiteren van de vele gezondheidsvoordelen die deze vorm van bewegen heeft.

Het is zoveel meer dan alleen wandelen. Het is een geweldig bewustwordingsproces waarbij je niet alleen fysiek in beweging komt, maar ook mentaal! Je komt in een flow.

Wat een (5-weekse) Mindful Walk (cursus) extra bijzonder maakt, is dat je de aangereikte tips, technieken en tools ook in je dagelijks leven kunt inzetten om meer energie, balans en focus en minder stress te ervaren. Ook als je niet aan het wandelen bent, bijvoorbeeld tijdens je werk of in hectische tijden.

Sportieve mensen lopen een boshelling op ter illustratie van een Mindful Walk

Dit zijn de 4 pijlers van Mindful Walk

  1. Je verwacht het niet .... Mindfulness: hiermee breng je bewust je aandacht naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Via Mindful Walk maak je kennis met de verschillende facetten van wandelen en leer je voelen wat er in je lichaam gebeurt. Hierdoor laat je stress los en ontstaat er ruimte voor ontspanning.

  2. Ademhaling: bij Mindful Walk gaan we voor maximaal rendement uit je ademhaling. Bijvoorbeeld door de neusademhaling te gebruiken, wat leidt tot meer zuurstof, minder melkzuur in je cellen en een lagere hartslag.

  3. Voldoende bewegen: wandelen heeft een positief effect op je body & mind. Het helpt gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen en vermindert bestaande klachten. Mindful Walk leert je hoe je volop van het wandelen en de omgeving geniet, zonder prestatiedruk.

    Slowfluencer Ingrid wandelt in Limburgse natuur
  4. Outdoor: bewegen in de natuur levert veel gezondheidsvoordelen op. De natuur helpt je om alle prikkels die tijdens de dag op je afkomen te verwerken en los te laten. Natuur brengt je meer focus en concentratie. Je voelt je er eerder gelukkig en minder opgejaagd.

Mindful Walk is niet “gewoon een rondje wandelen”, zweverig of prestatiegericht. Het is wel bewegen in de buitenlucht, praktisch toepasbaar en fun! Ook (huis)artsen zijn voorstander

Want wist je dat (huis)artsen steeds vaker “wandelen in de natuur” als recept voorschrijven, omdat het werkt? Ze erkennen de heilzame effecten van natuurwandelingen op zowel fysieke als mentale gezondheid. Op de langere termijn leidt bewegen in de buitenlucht zelfs tot een lagere kans op ziekten en aandoeningen zoals depressie, hart- en vaatziekten, diabetes en COPD. Steeds meer wetenschappelijk onderzoek onderbouwt dat de componenten in het Mindful Walk-aanbod een gezonde leefstijl bevorderen!

Ik had gelijk toch? Jij wilt dit ook!

Ben je op zoek naar een manier om meer rust en balans te vinden in je dagelijkse leven? Probeer dan eens een Mindful Walk en ervaar zelf wat het voor je doet. Je kunt altijd een proefles meedoen. Het is een simpele, laagdrempelige, gezellige en gezonde manier om meer rust, balans en welzijn in je leven te brengen.

Gun jezelf deze kans om te vertragen, uit de hectiek van alledag te stappen en te genieten van het moment. Wie weet, misschien ontdek je wel een nieuwe favoriete manier om te ontspannen en te genieten van het leven :-)

Nieuwe groepen in omgeving Den Bosch starten 15 april (avond) en 8 mei (ochtend). Individueel kun je in principe altijd instappen. Ook geef ik Mindful (Lunch) Walks bij bedrijven. 

 Ik ben als Mindful Walk instructeur aangesloten bij Mindful Run Nederland

Terug naar blog

Reactie plaatsen

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.